На головну    Усі новини

8 вересня світ відзначає Міжнародний день грамотності





Починаючи з 1966 року ЮНЕСКО відзначає Міжнародний день грамотності, намагаючись саме в такий спосіб привернути увагу суспільства й мобілізувати міжнародну суспільну думку, щоб збудити його інтерес і досягти активної підтримки зусиль, спрямованих на розповсюдження грамотності – однієї з головних сфер діяльності ЮНЕСКО починаючи з часів її першої Генеральної конференції в 1946 році.Традиція щорічно відзначати цей день започаткована відповідною рекомендацією Всесвітньої конференції міністрів освіти з ліквідації неграмотності, що відбулася в Тегерані (Іран) у вересні 1965 року. Саме ця конференція рекомендувала оголосити 8 вересня, дату урочистого відкриття конференції, Міжнародним днем грамотності та святкувати його щорічно в усьому світі.

Цікавий збіг: саме 8 вересня 1636 року вважається й датою заснування одного з найкращих вузів світу – Гарвардського університету у США.Цього року темою Міжнародного дня грамотності – є грамотність та світ. Ця тема була обрана в контексті Десятиліття письменності Організації Об'єднаних Націй (2003-2012 рр.), щоб продемонструвати величезну цінність грамотності і ту користь, яку вона приносить людям.Грамотність сприяє духу світу, бо вона допомагає людям знайти особисту свободу, краще розуміти навколишній світ, запобігати і вирішувати конфлікти. Зв'язок між грамотністю і миром проявляється і у зворотному: у країнах з нестійкою демократією та схильних до військових конфліктів набагато складніше розвивати і підтримувати грамотність населення.Грамотність лежить в основі базової освіти для всіх, вона є обов'язковою умовою для викорінення злиднів, обмеження зростання населення, досягнення гендерної рівності та забезпечення сталого розвитку, миру та демократії. Програма «Освіта для всіх» (ОДВ) заснована на поширенні грамотності, і для цього є вагомі причини.Неймовірно, але навіть у Європі є мільйони неграмотних людей. За даними експертної групи ЄС, що вивчала це питання, кожен п'ятий європейський підліток у віці 15 років, а також близько 75 млн. дорослих в країнах ЄС не володіють базовими навичками в читанні і письмі, що створює тупикові ситуації при пошуках роботи і посилює ризик бідності та виключення з суспільства.Експерти переконані в необхідності безкоштовної і якісної початкової освіти для всіх і зміни ставлення до дислексії, адже практично кожна дитина може навчитися читати і писати, якщо з нею займатися відповідним чином.